03.03.2019МИСТЕЦЬКИЙ ПРОЕКТ "УКРАЇНСЬКА КАЗКА"!

26 лютого відбулася подія, яку ми всі так довго чекали – ВІДКРИТТЯ ВИСТАВКИ АРТ-ПРОЕКТУ «УКРАЇНСЬКА КАЗКА»!

В чому користь такого проекту? Що від нього залежить? Чому він потрібен саме зараз?

Давайте замислимося, чим для народу є народна казка.

Українцям довгий час нав’язували думку, що окремої української культури не існує, і 300 років, покоління за поколінням виховували українців на чужорідній культурі, з непритаманними їм цінностями і невластивими для них рисами. Це потрібно було для того, щоб відрубати нас від нашого коріння, щоб ніщо не тримало нас у своїй країні, щоб ми літали над землею і росли космополітами, яким все одно де жити, чию країну любити, будувати і боронити. Справжній раб повинен був легкокерованим, розгубленими, без будь-яких претензій на «своє». Саме з цих причин богатир Ілля Муромець «переїхав» з-під Чернігова до російського Мурома, Добриня Микитович «покинув» Коростень і «оселився» в Рязані, а Київський Князь Володимир хрестив Русь не в Києві, а в Криму.

Після здобуття Незалежності молоді українці замість радянської культури отримали «вибір»: або зростати на «великоруському» штучному грунті , або на «іноземі» – іноземному чорноземі. Штучний грунт був більш звичним, більш зрозумілим, проте інозем виявився якіснішим, сучаснішим, яскравішим і цікавішим. І начебто нічого в цьому іноземі поганого і немає, проте в цьому різноманітті остаточно загубилося «своє» те, що несе український характер, те, що насичене українським забарвленням, просякнуто українським духом і несе у світ українські цінності. Виявилося, що у народу, зі стертою історичною пам’яттю, викривленими традиціями і вкраденими казками, не має поклику робити своє, а якщо він з’являється, не вистачає знань виготовляти власний, сучасний національний культурний продукт.

І тут доречно повернутися до теми українських народних казок. Яку ж користь вони несуть і чим вони так необхідні для України і українців? Тут все і просто, і складно одночасно. Народну казку можна назвати мудрістю народу, інструкцією до розуміння, починаючи з себе, своєї родин і друзів, і до розуміння свого народу в цілому. Спілкування, дружба, взаємовідносини, наші українські цінності, що пояснюються зрозумілою для нас мовою, на знайомих образах, в рідному середовищі – все це несуть українські народні казки. На жаль, ми майже втратили глибоке розуміння образного мислення наших предків, але подальша доля української свідомості, доля майбутніх поколінь українців все ще в наших руках. Якщо докласти зусиль і приділити увагу, можна повернути «втрачену пам’ять». І починати потрібно саме з народних українських казок. «Але діти вже хочуть сучасного!» - скажете ви, а я відповім: «Все залежить від вас, любі батьки. Нам потрібно повернути наших дітей до додому, прищепити їм любов до рідного краю, рідної культури, свого рідного народу, пояснити характерні риси українців, передати їм народну мудрість. Тоді, як то кажуть «І до психолога не ходи!».

Юлія Докторова – автор і керівник мистецького проекту «УКРАЇНСЬКА КАЗКА»,  фотограф, художник, керівникDoc Art School, викладач в ОПК «Либідь» Солом'янського району, вирішила закликати українців згадати хто ми є.  Саме зараз, коли Україна відроджується, арт-проект «УКРАЇНСЬКА КАЗКА»  є надзвичайно важливим і своєчасним – саме зараз, коли українська нація почала самоідентифікуватися!

Над проектом працювала велика кількість талановитих й ініціативних людей. Насамперед, це діти, які підготували чудові малюнки за мотивами рідних українських казок. Це вихованці ОПК «Либідь» Солом'янського району, учні художньої школи Doc Art School та центру дитячого розвитку «Кіт Муркіт» від 3 до 14 років. А також дорослі: Керівник проекту – Юлія Докторова — громадський активіст, волонтер, засновник соціальної групи «З краплинок море», фотограф і художник, керівникDoc Art School, викладач в ОПК «Либідь» Солом'янського району, учасник багатьох виставок, роботи якої знаходяться у приватних колекціях в Україні, Чехії, Італії, Бельгії, Німеччині, Франції, Грузії, ОАЕ, Австралії та США.

Волонтерська група проекту: Олександр Козловський – журналіст Укрінформу, засновник благодійного фонду «Родина Милосердя», Віта Вєтрова - громадський активіст, волонтер, trаvel-фотограф, Ірина Петрова, Ольга Лапушена та Анатолій Лапушен – засновники й автори всеукраїнського журналу для дітей до 7 років «Малюк Котя», засновники студії графічного дизайну «RK disign», художники, роботи яких знаходяться в приватних колекціях світу, учасники багатьох виставок, дитячі письменники, журналісти.

Партнери:  Журнал для маленьких розумників «Малюк Котя»,  Національне інформаційне агентство Укрінформ,  Студія графічного дизайну «RKdesign»

  http://rkdesign.com.uahttps://www.facebook.com/rkdesign.com.ua/ ,  «korolevich beauty school», що подарувала всім учасницям проекту сертифікат на свій майстер-клас, а чотирьом учасницям подарувала ще й окремі подарунки, «ПряНіка»,  Незалежна пекарня «Сова пече». Ірина Петрова - керівник та засновник ТМ «Модний карапуз», український виробник дитячого одягу, що спеціалізується на виробництві верхнього дитячого одягу, головних уборах, трикотажних виробах.

Проект відбувається за інформаційної підтримки Національного інформаційного агентства Укрінформ, всеукраїнського журналу для дітей КОТЯ МАЛЮК.

Головний редактор журналу "Малюк Котя" Ольга Лапушена.